مساجد خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی 

مساجد خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی 

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام افشارمنش گفت: مساجد در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، با شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع کمک های مومنانه در بین نیازمندان، به خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی تبدیل شدند.

حجت الاسلام «افشارمنش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از صدر اسلام تا به امروز مساجد علاوه بر این که مکانی برای عبادت بوده اند، به واسطه جایگاه مردمی، همواره در کمک به نیازمندان پیشگام هستند همچنان که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، با شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع کمک های مومنانه در بین نیازمندان، به خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی تبدیل شدند.

 

امام جمعه شهرستان کهنوج شناسایی نیازمندان واقعی را امری بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: تاکنون مساجد شهرستان کهنوج نقش بسزایی در شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان داشته اند. 

 

وی عنوان کرد: به منظور اجرای رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان کهنوج با محوریت دفتر امام جمعه ستادی متشکل از سپاه، گروه های جهادی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی این شهرستان راه اندازی شد.


حجت الاسلام افشارمنش افزود: در اولین گام پس از تشکیل ستاد رزمایش مواسات و همدلی تقسیم کار صورت گرفت و در گام دوم افراد متضرر از کرونا توسط سپاه، مساجد و روحانیون طرح هجرت مستقر در مساجد روستاها شناسایی شدند.

امام جمعه کهنوج اظهار کرد: در ایام کرونایی سبد های غذایی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان در بین قریب ۴۵۰ نفر از روحانیون شهرستان عنبرآباد و پنج شهرستان جنوبی، روحانیون طرح هجرت، اساتید و طلاب متاهل حوزه علمیه و همچنین در بین ۶۵ خانوار از سادات شهرستان کهنوج توزیع شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت مبلغ ۳۵ میلیون تومان به مداحان، مربیان قرآنی و برخی از افراد آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی ۲ هزار سبد غذایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) و بنیاد علوی تهیه شد که این سبدهای غذایی برای توزیع در بین نیازمندان تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی و خیریه های شهرستان شد.

امام جمعه کهنوج ابراز کرد: ۳۰۰ سبد غذایی نیز با پیگیری دفتر امام جمعه و خیریه مردم داران ایرانیان تهیه شده و در بین نیازمندان توزیع شد و با همکاری سپاه شهرستان، کمک های مردمی و دفتر امام جمعه قریب ۴۰ میلیون تومان آرد تهیه شده و برای توزیع تحویل خیریه ها شد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا غسل و کفن بانوانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند توسط خواهران حوزه علمیه شهرستان انجام می شود و با کمک دفتر امام جمعه، لباس مخصوص برای غساله ها تهیه شد.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: در پی شیوع کرونا با همکاری دفتر امام جمعه کارگاه تولید ماسک در حوزه علمیه خواهران راه اندازی شد و طلاب این حوزه مشغول تولید ماسک شدند.

 

امام جمعه کهنوج اظهار کرد: پس از اعلام بازگشایی مساجد، هر هفته در کهنوج نماز جمعه برگزار می شود و برای حفظ سلامت مردم توسط ستاد نماز جمعه شهرستان، ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست در اختیار نمازگزاران قرار داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت احیای لیالی، قدر عنوان کرد: مراسم لیالی قدر نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه یادآور شد: همچنین در پی بروز سیل در رودبار جنوب سپاه و گروه های جهادی شهرستان به کمک سیل زدگان زهکلوت رفتند.

پایان پیام/ 586